کد مطلب:173134 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:122

امام حسین، فرزند حضرت زهرا
اشاره به این كه امام حسین علیه السلام، فرزند حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام است، از این جهت است كه حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام، برای نجات فضیلت هایی كه بعد از رحلت جانسوز پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم به یغما رفته و ارزش هایی كه در معرض غارت قرار گرفته و شكاف عمیقی كه بر پیكر امت اسلام به وجود آمده، با خطبه ی بی نظیر فدكیه، به افشاگری می پردازد و آیات قرآن را یادآور می شود و استدلال می كند كه تصور نكنید قیام شما برای حمایت مظلومی چون من، شكافی در جامعه اسلامی ایجاد می كند، بلكه به عكس سكوت شما همه چیز را زیر سؤال می برد. و این در حالی است كه قدرت و امكانات دارید. اما بر خلاف فرموده قرآن «با پیمان شكنان به پیكار برخیزید» عمل می كنید و به جای ترس از خدا از آنان می ترسید!

حضرت فاطمه علیهاالسلام فرمود:

علت سكوت شما این است كه روح عافیت طلبی بر شما چیره شده، با این كه با چشم خود می بینید كه شایسته تر از همه برای خلاف است، كنار زدند، باز سكوت كردید!

نیز آن حضرت علیهاالسلام فرمود:

هدف من اتمام حجت است، وگرنه امیدی به شما ندارم. جایی كه در مسأله ی خلافت سكوت كنید، در مسأله ی فدك به طریق اولی سكوت خواهید كرد؛ اما سخنان امروز من در تاریخ ثبت می شود و آیندگان قضاوت خواهند نمود.

شما میوه ی تلخ این سكوت را در همین دنیا، با به وجود آمدن حكومت های جبار - چون بنی امیه و بنی عباس - خواهید چشید. علاوه بر آن، در دادگاه عدل الهی نیز كفاره آن را خواهید پرداخت. شما در انتظار باشید، ما نیز منتظریم. [1] .

آری! حسین علیه السلام فرزند فاطمه علیهاالسلام است!



[1] شرح خطبه فدكيه، در كتاب فاطمه عليهاالسلام گل محمدي، تأليف نگارنده، به تفضيل آمده است، علاقمندان مراجعه نمايند.